Mitt første blogginnlegg

Ved endt kurs ønsker jeg å sitte igjen med kunnskap som gjør at jeg kan beherske den tekniske biten av faget hvor man lærer å skrive blogg gjennom plattformen, WordPress. Jeg ønsker å tilegne meg kunnskap om hvordan jeg kan bruke Photoshop, og hvordan jeg kan bruke den kunnskapen til å redigere bilder o.l. som videre skal ut på blogg eller nettside. Jeg øsnker også å få forståelse for hvordan jeg kan opprette og forme en nettside med WordPress som plattform.

I tillegg håper jeg på å lære mer om hvordan jeg kan lese en tekst og skrive kort og konsist om temaet, fremme mine meninger og diskutere skriftlig det jeg har lest. For å kunne gjøre det på en best mulig måte bør jeg lese nøye gjennom pensumartiklene vi får utlevert til hvert blogginnlegg, og prøve å skrive konkrete tekster som er gjennomtenkte og forståelige for leserne.

Det er absolutt ett mål for meg å lære hvordan bloggen fungerer rent teknisk, hvordan jeg kan få bloggen til å se visuelt pen ut og ikke minst klare å produsere gode tekster. I tillegg håper jeg det blir spennende å lære mer om sosiale medier. Forhåpentligvis vil jeg tilegne meg mer kunnskap om hva sosiale medier er, hva de gjør med samfunnet og hvordan de forskjellige mediene brukes.

Jeg vil gjerne lære meg de grunnkunnskapene man må ha for å beherske WordPress og Photoshop da jeg tenker at dette er noe som kan telle positivt på mange arbeidsplasser, noe som kan komme godt med i fremtiden.

 – Benedicte –

One comment

Legg igjen en kommentar

