Mitt siste blogginnlegg

I mitt første blogginnlegg begynte jeg med å skrive at jeg ønsket å lære hvordan jeg kunne beherske den tekniske biten av faget. Jeg hadde store forventninger til å lære mer om hvordan WordPress og Phototshop fungerer. Av ulike grunner er dette et fag jeg tar opp igjen fra i fjor, det vil si at jeg var ganske kjent med faget og hvordan det var lagt opp. Jeg hadde fått med meg noen grunnkunnskaper fra sist, men det var godt å få gjennomgått de tingene jeg var usikker på en gang til. Jeg har fått mye mer ut av kurset denne gangen, og mener (les: håper) at jeg har forstått mye mer enn jeg gjorde i fjor. Når det er sagt så er det vel WordPress jeg behersker best av disse to. Jeg er på ingen måte en ekspert, og det finnes sikkert ting jeg kunne gjort annerledes, men jeg føler selv jeg kan være stolt av denne eksamensoppgaven, spesielt med tanke på mine tekniske egenskaper. Photoshop er altså ikke min sterke side, jeg syntes vi har fått god undervisning i hvordan vi skal håndtere dette programmet, men det er rett og slett ikke min greie. Det er alt for komplisert og ulogisk etter min smak, da jeg helst vil skjønne alt med en gang jeg åpner programmet. Det er sikkert mange som er uenig i at Photoshop er ulogisk, og kanskje er det egentlig veldig logisk, men da må jeg ærlig innrømme at det må inn med teskje for at jeg skal kunne forstå.

Jeg ønsket veldig å lære mer hvordan jeg kunne skrive en kort og konsis tekst som inneholdt mine egne tanker og meninger, men hvor jeg også klarte å dra inn relevant pensum. I tillegg håpte jeg på å lære hvordan jeg skulle forme bloggen og blogginnleggene slik at bloggen kunne se visuell pen ut. Dette har jeg på en måte lært på egenhånd, men med god hjelp fra datalab-timene. Jeg har valgt ut et bloggdesign jeg selv liker godt – sort, hvitt og stilrent. Jeg har også valgt å holde bloggen fri for bilder og personlige ting da jeg ønsket å kun ha en fagrelatert blogg. Dessuten håper jeg så inderlig at jeg har klart å produsere gode blogginnlegg.

Alt i alt må jeg si meg veldig fornøyd med faget og hva det har lært meg, jeg føler selv at jeg har lært mye og ikke minst så har jeg hatt det gøy når jeg skrev blogginnleggene. Det har rett og slett vært en læringsprosess utenom det vanlige, og det har absolutt falt i smak.

Takk for denne gang, og god sommer når den kommer!

– Benedicte –

Legg igjen en kommentar

